lunes, 29 de junio de 2020

COVID-19: ELS QUE MÉS HAN TREBALLAT MÉS PERDUA ECONÒMICA HAN TINGUT



A la reunió d’Info COVID-19 a TB celebrada el 28 de Març a les 22:00h es va discutir sobre la instrucció núm.6 que la direcció va comunicar el 26 de Març i el 27 modifica. En aquesta reunió es va discutir sobre com cobrarien el personal de conducció amb servei fixe i el personal de conducció suplent, és a dir, si feies un servei inferior al fixe d’hivern es completaria per cobrar el mateix o generar el mateix còmput. En el cas del personal suplent es demanava una mitja dels 3 mesos anteriors a l’estat d’alarma. Més concretament en una nota informativa publicada a la intranet el 27 de Març diu: Nota informativa a Conductors/es de Bus La Direcció de TMB informa que la flexibilització que s’està donant en la realització de diferents serveis de bus no tindrà cap repercussió salarial negativa en els conductors i conductores. La possible afectació que es detecti en el cobrament de la nòmina de finals de març quedarà corregida en la regularització de nòmina que es farà durant la primera quinzena d’abril. La Direcció de TMB vol agrair a tota la plantilla el compromís i professionalitat que estan demostrant durant aquesta crisi per garantir la mobilitat a les persones que ho necessiten. Moltes gràcies a tothom! La Direcció. (https://intranet.tmb.cat/rrhh/ComunicacioInterna_2020/InfoTMB_27032020_TB.pdf).



A la reunió d’Info COVID-19 a TB celebrada el 07 de Maig a les 20:15h es va parlar sobre que cobrarien els i les suplents en la nòmina d’Abril, tampoc es va concretar res amb l’excusa que ho estaven acabant de perfilar, deixant clar que els i les fixes si que se’ls compensaria.

El divendres 15 de Maig a la reunió de la Comissió Permanent, el director de l’àrea d’organització i persones, a la pregunta realitzada per la part de la representació social de com es pagaria la nòmina als conductors suplents, va respondre que no se’ls faria la mitja dels 3 mesos anteriors a l’alarma sanitària, sent així els únics a tot Transports de Barcelona amb una pèrdua econòmica.

Doncs bé, per fi la direcció no fa distincions entre fixes i suplents, ens paguen el que realment treballem, això si, completant el temps que manca fins a les 07:06 en els serveis deficitaris amb un RETEN A CASA .

Persones que han estat treballant durant la pandèmia, el col·lectiu que més probabilitats tenia de ser infectat pel virus i ens venen regatejant el que és nostre. Quan altres han estat còmodament asseguts en els seus despatxos, això si, fent frases que no podem qualificar sense tenir una sanció a canvi, de suport al personal de conducció, que s’estava i s’està jugant la seva salut, però que s’han pensat?

La direcció unilateralment ens treu els nostres serveis, els que en teoria són per 2 anys però que ja fa temps que no és així, sense fer una escollida de línia, passant-se tota la normativa per l’arc del triomf i assegurant que no hi haurà pèrdua econòmica i resulta que ens paga el que treballem.

Hem fet els càlculs d’un conductor que ha treballat 42 dies en laborable i 10 dissabtes. En l’horari d’hivern normal genera 20 minuts extres cada dia laborable, per tant 14 hores. Els dissabtes també amb l’horari d’hivern genera 4 minuts extres, per tant, 40 minuts, un total de 14h i 40min. La direcció va dir que no treballaríem a còmput, és a dir, que el dia que treballàvem de menys respecte al servei fixe d’hivern ens ho completaria i el dia que treballàvem de més respecte al servei fixe d’hivern, ens pagaria el que havíem treballat de més.

En el cas que hem calculat, el conductor ha treballat 2 hores i 38 minuts en laborable, per tant no ha arribat a les 14 hores que hagués generat sinó li haguessin canviat el servei i per tant li faltarien 11 hores i 22 minuts. Per una altra banda ha treballat 3 hores i 53 en dissabtes, 3 hores i 13 minuts més que en l’horari normal. El que se li ha pagat són 6 hores i 31 minuts d’extra quan el que se li hauria d’haver pagat són 17 hores i 53 minuts. Que cadascú li posi el qualificatiu que cregui més adient.

El que queda clar és que tinguem la direcció que tinguem, sigui del color polític que sigui ens toregen fins que diem PROU i quan ho diem totes les persones treballadores de Transports de Barcelona no els hi queda un altre que recular. Perquè cal recordar a TOTHOM que tot el que tenim ens ho hem guanyat amb LLUITES, VAGUES i MOBILITZACIONS. La direcció mai ha regalat RES i estem en un punt en que ESPABILEM o ens seguiran retallant els nostres DRETS aprofitant la conjuntura sòcio-econòmica per molt que s’autoanomenin eco-socialistes

No hay comentarios:

Publicar un comentario