martes, 6 de mayo de 2014

SENTÈNCIA CONTRA UN MOSSO PER DENUNCIA FALSA A UN CONDUCTOR DE TMB

El dia 15-12-2010 jo em trobava conduint un autobús de la línia 41 i després de que la gent pugés a l’autobús a la 1ª parada de Lluís Companys nº13,davant de l’Arc de Triomf, vaig reiniciar la marxa i just en aquell moment un cotxe dels mossos d’esquadra es va creuar davant de l’autobús. Degut a això i per evitar la col•lisió vaig tocar el clàxon de l’autobús, tot i això una passatgera es va donar un cop per la frenada i el cop de volant que vaig haver de donar per evitar la col•lisió. 

El mosso al baixar del vehicle es va dirigir a mi dient-me:”Que passa”, jo li vaig dir que com a mínim podia haver posat les sirenes i indicar la seva maniobra. Ell em va dir que jo no era ningú per dir-li com fer la seva feina i que a més a més anava a una emergència. Jo li vaig respondre que per anar a una emergència no es podia crear una altre de més gran. En aquest punt és quan em va demanar la documentació i em va dir: “ara sabràs el que és bo”, enduent-se el meu DNI. En aquells moment vaig començar a agafar les dades d’una passatgera que s’havia colpejat l’esquena degut a la frenada que vaig haver de fer per evitar la col•lisió i la d’un altre passatger, en aquest moment va tornar el mosso d’esquadra i em va tornar la meva documentació per la finestra. 

També vaig anotar el número de la matrícula del cotxe policial i li vaig demanar el seu numero d’agent. Tot seguit vaig comunicar al CRT la incidència facilitant-li les dades i quan vaig arribar a la cotxera vaig realitzar un comunicat d’accident/incident.

Un parell de mesos després, quan ja tenia l’incident oblidat, em van arribar dues multes a casa: una per “us inadequat de senyal acústic” i una altra per “desobeir mandats d’autoritat o agents”, per una quantitat de 120,20€ cadascuna. En aquest moment em vaig posar en contacte telefònic amb assessoria jurídica de TMB perquè em gestionessin la retirada de les multes ja que a l’apartat “Defensa jurídica a conseqüència d'un accident/incident” diu:
" Assumptes no coberts per asseguradora: Són els Incidents (danys intencionats, lesions per agressions, amenaces, insults, etc.) Característiques bàsiques:
- Denúncia penal formulada per o contra l’empleat a comissaria o jutjat." 
Em van dir que ells no gestionaven multes.

El 18 de febrer de 2011 presento 1 recurs per cada una de les multes explicant el succeït rebent com a resposta de l’Ajuntament de Barcelona el següent:

 

Veient la falsedat de la resposta i la voluntat de l’agent de que es complís l’amenaça que va llençar el dia dels fets: “ara sabràs el que és bo”, vaig fer un recurs d’alçada registrat el 08/07/2011 presentant com a proves: comunicat d’accident/incident de TMB i declaració jurada d’un dels testimonis.

A l’octubre de 2011 l’Ajuntament de Barcelona em comunica que s’han  estimat els meus recursos i em retira les dues multes.
És aleshores quan vaig a l’advocada i decideixo posar-li una querella criminal per falsedat en document públic, prevaricació i abús d’autoritat. El motiu no és un altre que la indignació que sento perquè un agent policial faci servir els poders que li ha atorgat l’estat de dret per acovardir a un ciutadà que estava treballant i que li va recriminar la seva perillosa acció que va posar en seriós perill la integritat física dels usuaris de l’autobús. Tan difícil hagués estat demanar disculpes al creuar-se davant de l’autobús?

Un cop iniciat el procés d’instrucció el jutge va prendre declaració al mosso, als seus testimonis (companys mossos i mossa)  i als passatgers que aquell dia estaven a l’interior del bus. Un cop examinats els testimonis i les proves el jutge va dictaminar el dia de judici.

El dia 7 de febrer de 2014 presento una petició escrita perquè Transport de Barcelona pagui les costes de l’advocada, ja que entenc que a l’estar treballant i havent demostrat davant l’autoritat competent que les multes que m’havia posat l’agent no eren certes i que aquest havia posat en risc la integritat física del nostres usuaris, l’empresa m’hauria de facilitar els fons econòmics per defensar-me, sabent a més a més que la direcció de l’empresa ha pagat els advocats a alguns empleats per uns altres casos. La resposta d’assessoria jurídica va ser aquesta:



El judici es va celebrar el dia 20 de març on la defensa del mosso va portar una parell de companys seus que deien que estaven al lloc dels fets i que jo no vaig veure mai, van entrar en un munt de contradiccions, perquè evidentment allò que deien que havien vist no ho havien vist perquè no hi eren i perquè no era cert. Els usuaris del bus que aquell dia anaven dins del bus van declarar el que havien vist i al cap d’uns dies el jutge va dictar sentencia contra el mosso:
- 3 anys de presó, ja que les penes per falsedat en document oficial són de 3 a 6 anys, encara que a la
mateixa sentencia el jutge demana l’indult parcial d’1 any perquè no hagi d’entrar a la presó.
- Inhabilitació especial pel dret de sufragi passiu durant el temps que duri la condemna.
- Multa de 6 mesos amb quota diària de 10€, amb responsabilitat personal subsidiària en cas   d’impagament.
- Inhabilitació especial per l’exercici de feina o càrrec públic per temps de 2anys.
- Pagament de les costes del procés judicial.
- 300€ de responsabilitat civil que ha d’abonar al conductor de l’autobús.
Oscar Juve

No hay comentarios:

Publicar un comentario